الف سین

سلام خوش آمدید

مسئله ازدواج بسیار ...

سه شنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۵، ۰۶:۰۰ ب.ظ
مسئله ازدواج بسیار مهم است در اسلام. اگر چه شرعا در زمره ی واجبات ذکر نشده ، اما به قدری تحریص و ترغیب شده است که انسان می فهمد خدای متعال بر این امر اصرار دارد.
علت اهمیت هم این است که ازدواج یک نیاز طبیعی است و اسلام که به نیازهای طبیعی انسان اهمیت می دهد ، بایستی راه سالم تأمین این نیازها را مشخص کند ، و مشخص هم کرده و آن هم ازدواج است.
هم زن و هم مرد یک نیاز جنسی دارند ، این نمیتواند بی بندوبار باشد ، نمیتواند رها شده باشد ، اجازه ندارد حدومرز نداشته باشد ، یک حدومرزی میخواهد ، حدومرزش ازدواج است. لذاست که می فرماید : « من تزوج احرز نصف دینه » کسی که ازدواج بکند، نصف دینش را نگه داشته. نصف دینی که نگه داشته کدام است؟ یک مقدارش همان چیزی است که از ناحیه تمایلات جنسی انسان تهدید می شود.
تمایل جنسی ، دین را از خیلی ها می گیرد ، خیلی ها را دچار اشکال میکند ، دچار گمراهی میکند و راه جلوگیری اش هم این است که این تمایلات جنسی اشباع بشود ، برآورده بشود ، سرکوب هم نشود ، اما چطوری؟ با قاعده و قانون ؛ یعنی با ازدواج. ببینید ازدواج چه چیز مهمی است.
برشی از کتاب : خانواده (به سبک ساخت یک جلسه مطول مطوی در محضر مقام معظم رهبری) ، صفحه 22

نظرات (۴)

حالاتاازدواج کردنم کلی مونده..............
عشق است مجردی...........
  • رایان خادمی
  • بلی...بلی!!همین امشب میرم خواستگاری:-))
  • محمد طاها حقیرابراهیم ابادی
  • +++
  • محمد آذرکار
  • امشب میرم خواستگاری برای عیال ثانی :))))

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    الف سین

    خرمشهرها در پیش است ...
    "کسی می‌تواند از سیم ‌خاردار دشمن عبور کند که در سیم خاردار نفس خود گیر نکرده باشد"
    شهید چیت‌سازیان

    آخرین نظرات